Przejdź do treści
Reklama
Reklama
Społeczeństwo

Vlog zrobi ci look

Vlogerki – nowe gwiazdy YouTube

Jedna z największych gwiazd vlogów - Lauren Luke. Nagrywanie filmików było dla niej odskocznią od nudnego życia dyspozytorki w korporacji taksówkarskiej. Jedna z największych gwiazd vlogów - Lauren Luke. Nagrywanie filmików było dla niej odskocznią od nudnego życia dyspozytorki w korporacji taksówkarskiej. Youtube
Ich filmiki podbijają sieć, choć mówią o szminkach, tuszach do rzęs, kosmetykach i ciuchach. Może to ich urok, może to marketing.
Inna gwiazda - Michelle Phan. Pierwsza kobieta, której kanał na YouTubie przekroczył milion subskrypcji.Youtube Inna gwiazda - Michelle Phan. Pierwsza kobieta, której kanał na YouTubie przekroczył milion subskrypcji.

Idealnie jest wtedy, gdy kamera się nie rusza, muzyka w tle gra cicho, a w pokoju jest jasno. Co do reszty wystroju – pełna dowolność. Dobrze też, gdy nie masz wady wymowy, ale jeśli lekko seplenisz, nie tracisz szansy na zostanie gwiazdą, bo niewyraźne „er” może być twoim znakiem rozpoznawczym. Siadasz przed komputerem i zaczynasz swe małe show. Często się uśmiechasz. I wiesz, o czym mówisz. Prezentujesz, polecasz, odradzasz. Kosmetyki, ubrania, promocje.

Jesteście: ty, twój filmik i widzowie. To dla nich - jako vlogerka - robisz tutoriale o haulach, ocenianiu limitek, OOTD oraz kilku giveawayach. I oglądają cię dziesiątki tysięcy osób. Jesteś gwiazdą YouTube, a może nawet z perspektywą na celebrytkę.

Szminka i misja

Filmy vlogerek nie schodzą z czołówki najczęściej oglądanych, a każdy nowy oczekiwany jest z wypiekami na twarzy przez dziesiątki tysięcy fanek. I potencjalnych konsumentów, dla których vlogerki są przewodniczkami. Poświęcają godziny, by zgłębiać wiedzę, a później kolejne – by się nią dzielić. Często z poczucia misji.

Dla większości założenie kanału na YouTubie było po prostu kolejnym krokiem: one zazwyczaj już funkcjonowały w kilku czy kilkunastu społecznościach. Najpierw udzielały się na forach, potem zakładały blogi, a później skorzystały z możliwości żeby pokazać na ekranie to, o czym wcześniej pisały – mówi Marcin Krzosek z firmy badawczej Interactive Research Center.

A dlaczego tak wiele osób chce ich słuchać? Przede wszystkim z … lenistwa. Przed współczesnym konsumentem jest coraz więcej możliwości, coraz więcej towarów i informacji o nich, które trzeba przetrawić.

Reklama