Przejdź do treści
Reklama
Reklama
Społeczeństwo

Ma®ka Martyna

Martyna Wojciechowska- travelebrity?

Od lat świadomie i precyzyjnie buduje przedsiębiorstwo o nazwie Martyna Wojciechowska. Od lat świadomie i precyzyjnie buduje przedsiębiorstwo o nazwie Martyna Wojciechowska. Martyna Wojciechowska / Archiwum prywatne
Martyna Wojciechowska wygrała przeprowadzony wśród studentów dziennikarstwa konkurs na to, kim ze znanych dziennikarzy chcieliby zostać. A kim ona jest? Dziennikarką? Podróżniczką? A może marką?
Automaniak, czyli wielbicielka ostrej jazdy.Piotr Wygoda/East News Automaniak, czyli wielbicielka ostrej jazdy.

W dzisiejszych czasach marketing jest sprawą kluczową. Na rynku jest tak dużo produktów podobnych do siebie. Jedynie marka jest w stanie je odróżnić – deklarowała już sześć lat temu w wywiadzie dla pisma „Brief”. – Wierzę bardzo w marketing i tkwię w nim zarówno jako osoba, jak i jako firma. Ja jestem produktem. Większość moich kolegów po fachu nie ma takiego podejścia. Ja nie mam z tym problemu. Wręcz przeciwnie – aktywnie to wykorzystuję”.

Dziś twierdzi, że ten pogląd się upowszechnił. Każdy, kto chce odnieść rynkowy sukces, myśli o sobie jako marce; czy to prawnik, czy dziennikarz, czy pani z warzywniaka. Ona od lat świadomie i precyzyjnie buduje przedsiębiorstwo o nazwie Martyna Wojciechowska, w skład którego wchodzą dziś: prowadzenie programu podróżniczego dla TVN „Kobieta na krańcu świata”, wydawanie książek pod tym samym tytułem, prowadzenie trzech redakcji, m.in. prestiżowej „National Geographic”, i biuro podróży Martyna Adventure.

Zmotoryzowana

Widzom może się wydawać, że pierwsze wcielenie Martyny Wojciechowskiej to drobna blondynka na wielkim japońskim motocyklu, prowadząca program „Automaniak”. Otóż nie. Pierwsze wcielenie to absolwentka studiów ekonomicznych ze specjalizacją marketing. Jeszcze w 2005 r. obroniła dodatkowo prestiżowy dyplom Master of Business and Administration. W wieku 20 lat zaczęła pracę jako menedżerka odpowiadająca za strategię marketingową i piarową klientów. Próbowała też sił jako modelka, ale bez specjalnych sukcesów. Miała już wówczas licencję rajdową i aktywnie działała w środowisku motocyklowym, przy organizacji imprez, wyścigów i zlotów.

Na tle męskiego środowiska postrzegana była jako swego rodzaju ciekawostka; stąd pierwszy wywiad dla „Świata Motocykli”.

Polityka 48.2012 (2885) z dnia 28.11.2012; Ludzie i Style; s. 100
Oryginalny tytuł tekstu: "Ma®ka Martyna"
Reklama