Osoby czytające wydania polityki

„Polityka”. Największy tygodnik w Polsce.

Wiarygodność w czasach niepewności.

Subskrybuj z rabatem
Społeczeństwo

Oscary kontra Łoskary

Co ma Hollywood do Ludowych Oskarów

Nasz Oskar jest wręczany po kosztach. Ledwo wystarcza na noclegi dla laureatów. Nasz Oskar jest wręczany po kosztach. Ledwo wystarcza na noclegi dla laureatów. Anna Musiałówna / Polityka
Nie wiadomo, czy w tym roku Ludowe Oskary pójdą w ręce gospodyń i wiejskich grajków. Akademia Filmowa z Hollywood zarzuca organizatorom pasożytowanie na znaku towarowym Oscar.
Twórców ośmieliło tysiące patriotycznych maili, żeby nie klękać przed Hollywood.Anna Musiałówna/Polityka Twórców ośmieliło tysiące patriotycznych maili, żeby nie klękać przed Hollywood.

W styczniu 2012 r. Stowarzyszenie Twórców Ludowych, z siedzibą w lubelskiej kamienicy ze skrzypiącymi schodami, wystraszył list ostemplowany złotą pieczęcią z tłoczonym godłem i napisem w otoku „Wielka Pieczęć Stanu Kalifornia”. Nadawca, Amerykańska Akademia Wiedzy i Sztuki Filmowej, wzywa Stowarzyszenie do niezwłocznego odstąpienia od nazwy Ludowe Oskary, ponieważ bezprawne używanie jej powoduje „rozwadnianie prestiżu i renomy znaku towarowego Oscar.

Od 11 lat honorowały krajowy folklor, zdominowany plastikową masówką, produkowaną przez – mówiąc językiem analogowych artystów – małe żółte rączki.

Akademia, za pośrednictwem kancelarii Wardyński i Wspólnicy, przedstawia się wiejskim twórcom jako renomowana organizacja z siedzibą w Stanach Zjednoczonych Ameryki Północnej, 8949 Wilshire Boulevard, Beverly Hills California 90211, zajmująca się promowaniem sztuki filmowej. Do powszechnie znanych przedsięwzięć Akademii należy odbywający się od 1929 r. konkurs na najwybitniejsze osiągnięcia w dziedzinie filmu, a oficjalną galę transmituje cały świat. Na zmianę nazwy Akademia daje dwa tygodnie.

Oskar przez „k”

Prezes Waldemar Majcher, mazurski malarz na szkle, zdenerwował się słowem „pasożytowanie”, które padło w następnym liście: „wykorzystanie sławnego znaku towarowego Oscar wywołuje u klientów pozytywne skojarzenia, co może zdecydować o zainteresowaniu się przedsięwzięciem realizowanym przez Stowarzyszenie. Działania te noszą zatem znamiona pasożytnictwa polegającego na czerpaniu nienależnych korzyści z renomy przedsiębiorstwa Wnioskodawcy”.

Polityka 32.2013 (2919) z dnia 07.08.2013; Kraj; s. 36
Oryginalny tytuł tekstu: "Oscary kontra Łoskary"
Reklama