„Polityka”. Dajemy pełny obraz.

Czytaj, słuchaj, odkrywaj świat!

SUBSKRYBUJ
Społeczeństwo

Pociągi ze specjalnym klimatem

Polskie Koleje Państwowe - czy są bezpieczne?

Tory jazdy są nafaszerowane ostrzeżeniami, znakami sygnalizacyjnymi, blokadami. Tory jazdy są nafaszerowane ostrzeżeniami, znakami sygnalizacyjnymi, blokadami. Brandon Townley/Flickr RF/Getty Images / FPM
Atak ostrej zimy zatrzymał niedawno w szczerym polu kilka pociągów. Ale dla pasażerów może to i lepiej, żeby był mróz. Stojące pociągi są znacznie bezpieczniejsze od jadących.
Akcja rotownicza po katastrofie kolejowej pod Szczekocinami. Marzec 2012 r.Wojciech Janaczek/Wikipedia Akcja rotownicza po katastrofie kolejowej pod Szczekocinami. Marzec 2012 r.

Wczesny ranek tej zimy. Pociąg nr 20840 do Żyrardowa stał pod semaforem wjazdowym na modernizowanej trasie w Radziwiłłowie Mazowieckim, czekając na sygnał zezwalający na jazdę. Po kilkunastu minutach na semaforze wyświetlił się sygnał zastępczy (światło czerwone i migające białe). A pod nimi – na czarnym kwadracie – biała ukośna kreska; to wskaźnik W24 informujący, że trzeba jechać po lewym torze, niewłaściwym dla kierunku jazdy. To maszynistę zdumiało. O takiej sytuacji powinien być poinformowany jeszcze przed wyjazdem na szlak i to na piśmie.

Polityka 5.2014 (2943) z dnia 28.01.2014; Społeczeństwo; s. 30
Oryginalny tytuł tekstu: "Pociągi ze specjalnym klimatem"
Reklama

Czytaj także

Nauka

Zapomniana epidemia AIDS

Przytłoczeni Covid-19 zapomnieliśmy o innej, wciąż nieodwołanej pandemii. AIDS może dostarczyć ważnej lekcji, jak oswoić się z wirusem, którego nie udało się pokonać od 40 lat.

Paweł Walewski
22.03.2021