Piszemy o wszystkim, co ważne

Codziennie coś nowego. Bądź w centrum wydarzeń.

Subskrybuj
Społeczeństwo

Bój bojkotem

Bój bojkotem. Czy hejt konsumencki w ogóle działa?

Hańbą jest zarabiać pieniądze w Rosji, bo płacenie tam podatków pośrednio finansuje wojnę. Hańbą jest zarabiać pieniądze w Rosji, bo płacenie tam podatków pośrednio finansuje wojnę. Max Skorwider
Globalne koncerny, które mimo inwazji nie zrezygnowały z zarabiania pieniędzy w Rosji, zaczynają się uginać pod presją opinii społecznej. Bardziej bolesne niż bojkot ich towarów przez konsumentów okazują się straty wizerunkowe. Długo będą nie do odrobienia.
Protest przed supermarketem Auchan.Marcin Stępień/Agencja Wyborcza.pl Protest przed supermarketem Auchan.

Wcześniejsze bojkoty bywały głośne, ale wystarczyło je przeczekać, jak ten po katastrofie w fabryce w Bangladeszu, w ruinach której zginęło wielu ludzi szyjących koszulki w skandalicznych warunkach i za psie pieniądze. Między innymi dla naszej LPP, ale także firm Zara czy H&M. W sieci hejtowaliśmy marki, jednak z kupna modnych i tanich ciuchów klienci nie zrezygnowali; rozeszło się po kościach. Ale pamięć pozostała.

Po agresji Rosji na Ukrainę polska firma LPP, mająca w Rosji 498 sklepów, już je zamknęła.

Polityka 15.2022 (3358) z dnia 05.04.2022; Społeczeństwo; s. 33
Oryginalny tytuł tekstu: "Bój bojkotem"
Reklama
Ilustracja. Osoby czytające Politykę na różnych nośnikach.

Dołącz do nas!

Będziesz mógł czytać wszystkie teksty autorów „Polityki”.

Dołączam

Jesteś już prenumeratorem?

Zaloguj się >