Świat

Dyskoteka Azteka

Subkultura: kowboje tańczą

materiały prasowe
Meksykańska młodzież pokochała nowy gatunek muzyczny: tribal guarachero. Do ostrej zabawy oprócz didżeja potrzebne są spiczaste buty.

W sobotni wieczór grupa młodych kowbojów uwija się żwawo na środku parkietu w klubie Mesquit Rodeo. Wśród migoczących kolorowych świateł dziarsko przytupują obcasami, jakby chcieli skrzesać iskry. Rozochocona publiczność przekrzykuje muzykę miksowaną przez trzech didżejów. Tancerze podskakują i wirują w szalonych, ale też zmysłowych pląsach, zachowując spory dystans. Nie bez powodu: ich buty, zakończone długimi, ostrymi czubkami, nie pozwalają za bardzo się do siebie zbliżać.

Erick, Pascual, Angel, Luis Fernando, José Miguel, Arturo i Eduardo – siedmiu młodzieńców w wieku od 17 do 23 lat – skrzyknęli się ponad dwa lata temu i stworzyli grupę Los Parraneros. Od tamtej pory wykorzystują swój dryg do tańca, by bawić gości na weselach i quinceaneras (imprezach organizowanych dla dziewcząt z okazji 15 urodzin). Można też ich oglądać w dyskotekach rodeo, obleganych w każdy weekend przez młodzież pragnącą zabawić się wśród zgiełku i migoczących świateł. Ich obcisłe koszule, przylegające dżinsy, pasy ze sztucznej skóry nabijane błyskotkami, kapelusze ze skórzaną obwódką i piórkiem oraz bogato zdobione buty zakończone długimi zakręconymi noskami świetnie wpisują się w obraz wszechogarniającego kiczu.

Odkrycie roku

Matehuala jest 90-tysięcznym miastem na północy Meksyku. Zakurzone ulice, parę fabryk włókienniczych, zakłady produkujące części samochodowe, rozległe pustkowia, kaktusy i palące słońce… Siłą rzeczy w takim krajobrazie niejeden uważa się za prawdziwego kowboja. Chodzenie w kapeluszu i spiczastych butach nie jest tu niczym niezwykłym, zwłaszcza gdy trzeba wyglądać szykownie na spotkaniu albo imprezie.

 

Fragment artykułu pochodzi z najnowszego 10 numeru tygodnika FORUM w kioskach od poniedziałku 11 marca 2013 r.

Warte przeczytania

Reklama

Codzienny newsletter „Polityki”. Tylko ważne tematy

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość potwierdzającą.
By dokończyć proces sprawdź swoją skrzynkę pocztową i kliknij zawarty w niej link.

Informacja o RODO

Polityka RODO

  • Informujemy, że administratorem danych osobowych jest Polityka Sp. z o.o. SKA z siedzibą w Warszawie 02-309, przy ul. Słupeckiej 6. Przetwarzamy Twoje dane w celu wysyłki newslettera (podstawa przetwarzania danych to konieczność przetwarzania danych w celu realizacji umowy).
  • Twoje dane będą przetwarzane do chwili ew. rezygnacji z otrzymywania newslettera, a po tym czasie mogą być przetwarzane przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń.
  • Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne, ale konieczne do tego, żeby zamówić nasz newsletter.
  • Masz prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia swoich danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Czytaj także

Kraj

Pani Ziobro

Zaczynała od błahych artykułów w tabloidzie, potem była wpływową szefową w TVP. Dziś kieruje marketingiem wielkiej firmy ubezpieczeniowej. Nazywa się Patrycja Kotecka. Kotecka-Ziobro.

Anna Dąbrowska
23.04.2019
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną