Znikające samoloty

Podcięte skrzydła
Szanse na śmierć w katastrofie samolotu pasażerskiego wynoszą 1 do 11 mln, to prawie jak wygrana w lotto. Ale ostatnio lotnictwo cywilne kojarzy się z kumulacją pecha.
Ekipa śledczych z Malezji bada miejsce zestrzelenia pasażerskiego boeinga. Dla malezyjskiego lotnictwa to był koszmarny rok.
Maxim Zmeyev/Reuters/Forum

Ekipa śledczych z Malezji bada miejsce zestrzelenia pasażerskiego boeinga. Dla malezyjskiego lotnictwa to był koszmarny rok.

Powstało wrażenie, że w 2014 r. samoloty rozbijały się często i regularnie. SPN5915 obok lotniska w Teheranie. AH5017 na pustyni w Mali. GE222 na tajwańskich Peskadorach. QZ8501 u wybrzeży Borneo. MH17 na polu w Donbasie. MH370 nie wiadomo gdzie.

W rzeczywistości w zeszłym roku wypadków lotniczych było mniej niż w poprzednich latach. Wiele incydentów kończyło się niegroźnie, np. wyjechaniem z pasa startowego, jednak w kilku przypadkach zniszczeniu, i to w wyjątkowych lub wręcz tajemniczych okolicznościach, uległy wielkie maszyny.

Wykorzystałeś swoją miesięczną pulę 10 tekstów z POLITYKI dostępnych nieodpłatnie w naszym serwisie.
Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną