LOT wchodzi do klubu użytkowników maszyn europejskiego koncernu. Airbus już dawno starał się o prawo do latania w barwach naszego przewoźnika. Jeszcze przed przystąpieniem Polski do UE jego samoloty przylatywały do Warszawy na prezentacje, ale wtedy na tym się kończyło.
C919 budzi w swojej ojczyźnie duże zainteresowanie, ogromna grupa youtuberów wstawia do sieci relacje z podróży na jego pokładzie. Prasa zachodnia ostrzega przed konkurencją, a sam koncern Airbus mówi o podobieństwie do jego A 320.
Nowe maszyny Airbus dla polskiej armii i Lotu w zamian za wejście Polski do akcjonariatu koncernu? Taki handel wymienny mógłby okazać się dla nas korzystny i przy okazji wysłać sygnał do Waszyngtonu.
Modernizacja floty LOT-u trwa. W grze o latanie w barwach polskich linii są ponoć nadal wszyscy najwięksi producenci. Sprawdźmy.
Pasażerowie, którzy zdążyli uciec z płonącego samolotu japońskich linii, ratunek zawdzięczają załodze. I samym sobie.
Greenpeace pozywa rządy, a Airbus chce zaoferować rozwiązanie, aby popandemiczne lotnictwo mniej niszczyło środowisko.
Mimo uziemienia boeingów 737 MAX i końca produkcji airbusa A380 dwaj najwięksi producenci nie mają konkurencji.
Największy samolot pasażerski świata A380 pasażerowie polubili, ale dla linii lotniczych okazał się niewygodny i nieopłacalny.
Boeing praktycznie zakończył już produkcję modelu 747, a Airbus rozważa wygaszenie A380. Zmierzch największych pasażerskich samolotów świata to objaw głębokich zmian w branży lotniczej.
Zaledwie kilka dni po ogłoszeniu zerwania negocjacji z Airbus Helicopters w wartym 13,5 mld zł przetargu dla polskiej armii francuski potentat lotniczy doświadczył kolejnej finansowej porażki.