Osoby czytające wydania polityki

Wiarygodność w czasach niepewności

Wypróbuj za 11,90 zł!

Subskrybuj
Muzyka

Dyskretny chłód

Recenzja płyty: Różni wykonawcy, „Albo inaczej”

materiały prasowe
Jedna epoka przegląda się w drugiej.

Zbigniew Wodecki śpiewał już różny repertuar, ale żeby się wcielić w rapera Peję? A tu proszę – refren „Jest jedna rzecz, dla której warto żyć” w sposób błyskotliwy zamienił się w jego wykonaniu w swing. Wojciech Gąssowski śpiewa „Normalnie o tej porze” grupy Kaliber 44, a Andrzej Dąbrowski – „Nie ufajcie Jarząbkowi” Łony. A to wciąż tylko część repertuaru tej świeżej i żywiołowej płyty, na którą większość melodii i aranżacji napisał młody jazzman Mariusz Obijalski. Pomysł wyszedł od Tego Typa Mesa – czołowego polskiego rapera, który pozwala w książeczce dołączonej do płyty prześledzić linijka po linijce transformację tekstów. Fascynujące: nocne eskapady, opowieści o ambicjach zawodowych i topieniu stresów w alkoholu – przecież to jest słownik podręczny polskich tekściarzy sprzed lat. Jak u Tedego: „Samochody, restauracje i dyskretny chłód”. Jedna epoka przegląda się w drugiej.

Różni wykonawcy, Albo inaczej, Alkopoligamia

Polityka 17.2015 (3006) z dnia 21.04.2015; Afisz. Premiery; s. 81
Oryginalny tytuł tekstu: "Dyskretny chłód"
Więcej na ten temat
Reklama

Czytaj także

null
Społeczeństwo

Łomot, wrzaski i deskorolkowcy. Czasem pijani. Hałas może zrujnować życie

Hałas z plenerowych obiektów sportowych może zrujnować życie ludzi mieszkających obok. Sprawom sądowym, kończącym się likwidacją boiska czy skateparku, mogłaby zapobiec wcześniejsza analiza akustyczna planowanych inwestycji.

Agnieszka Kantaruk
23.04.2024
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną