Papierowe gazety wracają do łask
Druga droga druku
Młode internetowe pokolenie wraca do prasy drukowanej – w postaci nowych tytułów o niskim nakładzie, ale wysokiej jakości.
materiały prasowe

Odrodzenie druku to temat poruszany w ostatnich miesiącach coraz częściej. Na świecie chociażby za sprawą wskrzeszenia amerykańskiego „Newsweeka”. Najpierw po 80 latach magazyn zniknął z kiosków pod koniec 2012 r., by kilka miesięcy temu znów się w nich pojawić. Za polski powrót roku wypada uznać wskrzeszenie magazynu „Secret Service”. Kultowy magazyn o grach i jeden z symboli przyspieszonej komputeryzacji wydawany był w latach 1993–2001. Pod koniec września znów trafił w ręce graczy. Przy czym większe wrażenie od samej rezurekcji zrobiła metoda, jaką zgromadził fundusze na swe odrodzenie. Ufundowali je internauci za pośrednictwem platformy Polak Potrafi. Inicjatorzy kampanii prosili o 93 tys. zł na wznowienie druku. Kwotę tę zebrali w ciągu zaledwie doby, a ostatecznie 3688 ochotników wpłaciło na konto wydawnictwa 284 tys. zł. Przy okazji bijąc rekord polskiego crowdfundingu.

Ożywienie po stronie podaży świadczy naturalnie o ożywieniu popytu, ale prasa papierowa, wciąż będąc ważnym medium masowym, pojawia się także w nieco innej roli – podobnie jak opisywane szeroko jako fenomen ostatnich lat płyty winylowe.

Sprzedaż płyt winylowych w Wielkiej Brytanii sięgnie w tym roku miliona egzemplarzy – po raz pierwszy od blisko dwóch dekad. W Stanach Zjednoczonych słuchacze kupią ponad 8 mln takich płyt.

Wykorzystałeś swoją miesięczną pulę 10 tekstów z POLITYKI dostępnych nieodpłatnie w naszym serwisie.
Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną