Przejdź do treści
Reklama
Reklama
Świat

Sponsorzy grożą FIFA „rewizją stosunków”. Ale czy sami są bez winy?

Coca-Cola, Visa, Adidas i inne korporacje odniosły się do skandalu korupcyjnego w FIFA. Ale te same firmy są atakowane za wspieranie mundialu w Katarze.
.mat. pr..

W piątek FIFA rozpocznie swoje coroczne obrady, podczas których ma zostać wybrany nowy prezydent piłkarskiej organizacji. Spotkanie odbędzie się w atmosferze skandalu korupcyjnego, a bojkot głosowania rozważa UEFA. 

Na temat fali aresztowań działaczy FIFA wypowiedzieli się tymczasem główni sponsorzy organizacji. Wyrazili zaniepokojenie o jej (a zatem także ich) wizerunek w kontekście skandalu. I ostrzegły, że mogą rozważyć na nowo swoje zaangażowanie w działania FIFA. Oto co powiedzieli główni partnerzy FIFA:

Visa: Oczekujemy, że FIFA podejmie stanowcze i natychmiastowe kroki w tej sprawie. Poinformowaliśmy FIFA, że jeśli tego nie zrobi, to przemyślimy na nowo nasze wsparcie sponsorskie.

Coca-Cola: Ciągnące się od dawna kontrowersje splamiły misję i ideały Mistrzostw Świata FIFA.

Adidas: Grupie Adidas zależy na budowaniu kultury, która promuje najwyższe standardy etyczne i przestrzeganie prawa. I tego samego oczekujemy od naszych partnerów.

McDonald's: Kwestie etyki i korupcji traktujemy bardzo poważne. Doniesienia władz amerykańskich są skrajnie niepokojące.

Hyundai: Jesteśmy bardzo zaniepokojeni krokami prawnymi, które podjęto przeciwko niektórym działaczom FIFA. Będziemy uważnie obserwować rozwój sytuacji.

W rozmowie z agencją AFP do skandalu odniósł się także rzecznik Gazpromu.

Reklama