Dodatkowe płatne lekcje, tak zwane korki, biorą już nie tylko maturzyści i gimnazjaliści, coraz częściej uczniowie szkół podstawowych. I studenci, którzy dotychczas z korepetycji raczej się utrzymywali.
Zjawisko korepetycji polskie społeczeństwo ocenia negatywnie. Nawet sami korepetytorzy. Ludzie po prostu widzą, że bezpłatne nauczanie staje się mitem, bo szara strefa puchnie i wynaturza cały system edukacyjny. Ocenia się, że korepetycje bierze połowa polskich uczniów szkół średnich i gimnazjów. Prof. Elżbieta Putkiewicz, autorka publikacji „Korepetycje – szara strefa edukacji”, podsumowującej pierwsze międzynarodowe badania zjawiska w Polsce (prowadzone pod egidą Instytutu Spraw Publicznych, w ramach międzynarodowego projektu Open Society Institute w Budapeszcie), twierdzi, że korepetycje niesłychanie dzielą polskie społeczeństwo.
Polityka
10.2006
(2545) z dnia 11.03.2006;
Kraj;
s. 40