Jakże często nie dajemy dzieciom tego, o co proszą, lecz pokazujemy, iż lepiej wiemy, czego im potrzeba. Troszczymy się o wychowanków i otaczamy ich czułą opieką, a nie traktujemy poważnie.
A co będzie na lekcjach nowego przedmiotu – poza treściami związanymi z seksem? Rozmowa z Tosią Kopyt, nauczycielką wdż i członkinią zespołu ds. podstawy programowej edukacji zdrowotnej.
Dyrektorka prestiżowego częstochowskiego liceum popełniła samobójstwo. Nauczycielka z tej samej szkoły próbowała się zabić rok wcześniej, od miesięcy wybuchały awantury i konflikty. Na oczach uczniów i z ich udziałem. Te wydarzenia są skrajną wersją tego, jak wyglądają relacje w tysiącach polskich szkół.
Przedszkola nie są cyfrowymi pustyniami. To nie jest tak, że przedszkolaki są trzymane z dala od komputerów, a nauczyciele przedszkolni nie potrzebują ich w codziennej pracy.
Obronna narada Europy; nowy szef BBN; co zrobić z neosędziami; Klata na czele Teatru Narodowego; miękkie wagary.
Grzebanie przy obowiązkowej frekwencji budzi obawy, że zapowiadana na 2026 r. reforma niewiele zmieni, nadal celem chodzenia do szkoły będzie wkuwanie przestarzałej wiedzy, dlatego nauczyciele muszą sięgać po coraz surowsze prawo.
Polscy uczniowie chcą rozmawiać o bieżącej polityce. Joanna Cieśla pyta dr Agnieszkę Jankowiak-Maik, Babkę od histy (i od wosu!), jak prowadzić te rozmowy z sensem i bez nerwów.
Zdrowie seksualne, jak podkreśla prof. Zbigniew Izdebski, stanowi jedną dziesiątą podstawy programowej edukacji zdrowotnej: „Ten przedmiot nie tylko nie jest związany z seksualizacją, on jest nawet przeciwko niej!”.
Nie do wszystkich dotarło, że studniówka nie jest już imprezą szkolną. Natomiast na studniówce wciąż trafiają się ludzie, których da się sprowokować do oburzenia. Dobrze wiedziała o tym dziewczyna z Włocławka, która ubrała się w tzw. nagą sukienkę.
Najwyższy czas bardzo poważnie porozmawiać w gronie ekspertów o tym, co uczniowie i uczennice – nie liczę prymusów – mają z tego, że uczą się w szkole matematyki, poza poczuciem, iż są głupi i niezdolni.