Archiwum Polityki

Dieta z alibi

Latem wiele osób podejmuje dramatyczną decyzję: muszę schudnąć. A jeść się chce. Wiedząc o tym branża spożywcza oferuje coraz więcej produktów niskokalorycznych z angielska zwanych light lub fitness. Lekka żywność to dla wytwórców szansa na ciężkie pieniądze.

W lekkiej wersji zjeść i wypić można już niemal wszystko – pieczywo, wędliny, napoje, wyroby mleczarskie, słodycze. Od niedawna jest nawet piwo. Kompania Piwowarska wprowadziła do sprzedaży Lecha Lite, różniącego się od klasycznego trunku obniżoną o 25 proc. kalorycznością i nieco niższą zawartością alkoholu.

W USA takie odmiany stanowią już połowę rynku piwnego. Ale na przykład dwa sąsiadujące z nami piwne mocarstwa – Czechy i Niemcy – nie dały się skusić na piwa light.

Polityka 31.2006 (2565) z dnia 05.08.2006; Gospodarka; s. 40