Archiwum Polityki

Kablowanie na ekranie

W niedzielę 17 czerwca, po 106 dniach ostatnia trójka uczestników „Big Brothera” opuściła tłumnie oblegany dom odosobnienia w podwarszawskim Sękocinie. Wygrał 48-letni Janusz Dzięcioł, komendant straży miejskiej ze Świecia i odebrał od TVN czek na 500 tys. zł.

Dwieście razy więcej, bo najskromniej licząc 100 mln zł, zarobiła tylko na reklamach emitowanych przed, po i w przerwach „BB” stacja TVN. Zmagania mieszkańców z Wielkim Bratem oglądało bowiem w porywach ponad 7 mln widzów. 30-sekundowy spot reklamowy w przerwach kosztował 72 i 84 tys. zł. Jeśli przyjąć – wszelkie te dane są utajnione – że koszt produkcji, licencji, promocji sięgały nawet 40 mln zł, to i tak zostało 60 mln zł czystego zysku.

Polityka 25.2001 (2303) z dnia 23.06.2001; Wydarzenia; s. 18