Archiwum Polityki

Klapa z kropką

Człowiekiem minionego roku tygodnik „Time” ogłosił Jeffa Bezosa, twórcę Amazon.com, firmy, o której parę lat temu mało kto słyszał i która nie widziała jeszcze grosza zysku. Pół roku później Bezos ponownie trafił na okładkę poczytnego tygodnika. Tym razem był to „Business Week”, a powód był mniej radosny: czy Amazon przetrwa?

„Time” obwieścił światu, że Bezos jest niekwestionowanym królem handlu internetowego. „Business Week”, powołując się na raport banku inwestycyjnego Lehman Brothers, targnął się na internetową świętość. W lawinie firm internetowych, które w ostatnich trzech latach rodziły się jak grzyby po deszczu, Amazon.com był i pozostaje gwiazdą. Jest liderem w sprzedaży książek, dysków, audio i wideo oraz kaset. Rozszerza ofertę o nowe towary. Ma silną markę, zdobył ogromną liczbę klientów, za ciężkie pieniądze wynajmuje swą „powierzchnię sklepową” w sieci innym detalistom internetowym.

Polityka 46.2000 (2271) z dnia 11.11.2000; Gospodarka; s. 72