Archiwum Polityki

Wielka gra

Gry komputerowe to poważna sprawa. Angażują wielkie pieniądze, wpływają na wielką politykę, pobudzają rozwój najbardziej zaawansowanych technologii. W walce o rząd dusz gry wchodzą w bezpośrednią rywalizację z telewizją, odbierając jej nie tylko widzów, ale i pieniądze reklamodawców. Rok 2006 będzie w tej branży rokiem przełomowym.

By wyobrazić sobie, co nas czeka, wystarczy przypomnieć dwa wydarzenia z minionego roku. Marzec 2005 r., Stany Zjednoczone – przed sklepami elektronicznymi Nowego Jorku, San Francisco, Seattle i innych miast ustawiają się tasiemcowe kolejki. Stłoczeni w nich ludzie cierpliwie przez wiele godzin czekają, by w końcu kupić wymarzone cacko – miniaturową konsolę do gier Sony PSP. W ciągu dwóch pierwszych dni do rąk klientów trafiło 500 tys. konsol, w ciągu tygodnia Sony zarobiło 150 mln dol.

Polityka 3.2006 (2538) z dnia 21.01.2006; Raport; s. 4
Reklama