Archiwum Polityki

Wiara bez Lecha

Jakiż był ból kibiców Lecha Poznań, gdy sponsor ukochanego klubu, browar z miasta rodzinnego, producent piwa Lech, dał cztery razy więcej kasy drużynie Wisły z Krakowa! Z bólem kibice bojkotują sponsora. Wrócą do picia, gdy browar ukocha Lecha większą sumą.

To zupełnie nowy rodzaj konfliktu w polskim sporcie: marketingowy. Kibice to ludzie, którzy od dziecka oddali drużynie swe serca, a widok łopoczących na wietrze błękitu i bieli, kolorów klubowych, napawa ich dumą. Chodzi o honor kibica, respekt dla Lecha Poznań, zwanego też Kolejorzem, i lokalny patriotyzm. Wysyłając pieniądze na futbol małopolski zadrwiono sobie z Wielkopolski. Czasy są bezduszne, pieniądze decydują o rozwoju i sukcesach drużyn piłkarskich.

Polityka 38.2005 (2522) z dnia 24.09.2005; Społeczeństwo; s. 98