Archiwum Polityki

Upadek herosa

Z zapowiedzi wynikało, że polityka i tematyka społeczna nie znajdą się w centrum uwagi weneckiego festiwalu. Stało się odwrotnie. Nawet nagrodzony Złotym Lwem dramat o karierze amerykańskiego zapaśnika „The Wrestler” Darrena Aronofsky’ego zaliczyć można do nurtu kina zaangażowanego.

39-letni Aronofsky wygrał zasłużenie, choć słychać było głosy, że wobec marnego poziomu tegorocznego konkursu zwycięzcą równie dobrze mógł zostać kto inny. „The Wrestler” pogodził wszystkich. Można powiedzieć przewrotnie, że była to najbardziej komercyjna propozycja spośród kina artystycznego zaprezentowana w Wenecji. Z gwiazdorską obsadą – naprawdę wielką rolą niewidzianego od dawna Mickeya Rourke, który wspaniale wcielił się w zawodowego kulturystę, dogorywającego na ringu, i Marisą Tomei jako jego muzą.

Polityka 37.2008 (2671) z dnia 13.09.2008; Ludzie; s. 107