Archiwum Polityki

Czy piwo da 5 proc. PSL?

Podczas tegorocznej kampanii wyborczej PSL reklamuje się hasłem „Prawdopodobnie najlepsza partia w kraju”, co stanowi wyraźne nawiązanie do znanego na całym świecie (używanego od 1973 r.) sloganu koncernu Carlsberg – „Prawdopodobnie najlepsze piwo na świecie”. Początkowo przedstawiciele firmy nie reagowali na wyborczą aluzję, lecz po wyznaniu posła PSL Jana Burego, że od Carlsberga woli polskie marki Tyskie i Żubr, producent piwa wydał specjalny komunikat prasowy, w którym podziękował partii za darmową reklamę. „Liczymy, że dzięki wsparciu i kampanii PSL sprzedaż [piwa] wzrośnie jeszcze bardziej” – czytamy w komunikacie. Eryk Kłopotowski, corporate communications manager w Carlsbergu, zaprosił też posła do siedziby firmy po odbiór darmowego czteropaka, aby mógł zrewidować swoją ocenę złocistego napoju. Chociaż sprawa nabrała humorystycznego wydźwięku, Kłopotowski zapowiada ostrzejszą reakcję Carlsberga, gdyby PSL zdecydowało się na kampanię billboardową z tym hasłem.

Polityka 40.2007 (2623) z dnia 06.10.2007; Flesz. Ludzie i wydarzenia; s. 7
Reklama