Polska gra „This War of Mine” właśnie trafiła na listę lektur szkolnych. Rozmawiamy więc o tym, jakie ma znaczenie ten gest i jak tłumaczyć doświadczenie gry, żeby można było ją zestawiać z innymi tekstami kultury. Czy ukazująca się właśnie „The Last of Us Part II” jest czymś wyjątkowym na tle innych gier wideo? Czy stanowi w tej dziedzinie odpowiednik, a może wręcz konkurencję dla mrocznej literatury Cormaca McCarthy′ego? Czy odwraca porządek pokazywania przemocy w grach? Czy spełnia wielkie nadzieje? No i wreszcie: czy wobec przesunięcia daty premiery polskiego „Cyberpunka 2077” (na listopad) w plebiscytach na grę roku dzieło studia Naughty Dog będzie miało ułatwione zadanie? O tym wszystkim dyskutują dziennikarze Olaf Szewczyk i Michał R. Wiśniewski, którzy już w „The Last of Us Part II” grali. Rozmowę prowadzi Bartek Chaciński.
W najbliższą środę 24 czerwca w „Polityce” ukaże się obszerny tekst o „The Last of Us Part II” pióra Olafa Szewczyka.