Podkast psychologiczny

Jak wytrzymać ze sobą i światem. Podkast psychologiczny „Polityki”. Odc. 9

Ile czasu młody człowiek powinien spędzać w sieci?

Jakie są aktualne wytyczne nauki o tym, ile czasu młody człowiek może spędzać przed ekranem i w internecie? Jak się zorganizować, żeby wystarczyło czasu na naukę, obowiązki, kontakty z kolegami, koleżankami i bliskimi?

Równowaga między aktywnością offline i online, bezpieczeństwo w sieci, ale też kontrolowanie życia dzieci przez rodziców z wykorzystaniem technologii należą do najważniejszych wątków, które trzeba przemyśleć i na nowo poustawiać z początkiem września. Wraz z Anną Resler-Moskwą, psycholożką i psychoterapeutką pracującą z dziećmi, młodzieżą i rodzicami, szukamy podpowiedzi wobec tego wyzwania.

Jakie są aktualne wytyczne nauki o tym, ile czasu młody człowiek może spędzać przed ekranem i w internecie? Jak się zorganizować, żeby wystarczyło czasu na naukę, obowiązki, kontakty z kolegami, koleżankami i bliskimi? Jak podejść do tych zagadnień, aby nie zamęczyć się i siebie nawzajem, nie przytłoczyć stresem, a zadbać o bezpieczeństwo i równowagę? To tylko część pytań, wokół których toczy się nasza rozmowa na początek roku – bo dla rodziców dzieci w wieku szkolnym to ten, który następuje z początkiem września, bardziej niż ten styczniowy, nieodmiennie jest tym właściwym.

Jakie są aktualne wytyczne nauki o tym, ile czasu młody człowiek może spędzać przed ekranem i w internecie?Annie Spratt/UnsplashJakie są aktualne wytyczne nauki o tym, ile czasu młody człowiek może spędzać przed ekranem i w internecie?

Więcej na ten temat
Reklama
Reklama