Oznaczenia w danych technicznych:
l – wymiary (rozpiętość×długość×wysokość)
S – powierzchnia nośna
M – masa (własna/startowa)
v – prędkość maksymalna
w – prędkość wznoszenia
h – pułap praktyczny
r – zasięg
Hawker Hurricane I
Jednomiejscowy dolnopłat myśliwski. Oblatany: 11.11.1935, przyjęty do uzbrojenia: 25.12.1937. Konstrukcja metalowa, kadłub kratownicowy, skrzydła wolnonośne; silnik: V-12 Rolls-Royce Merlin II/III (moc 1045 KM); śmigło: metalowe trójłopatowe Rotol RMS-7 o skoku regulowanym w locie. Dane techniczne: l = 12,19×9,55×4 m; S = 23,92 m2; M = 2260/3397 kg; v = 518 km/h na wysokości 5000 m; w = 12,7 m/s; h = 11 000 m; r = 680 km. Uzbrojenie: 8 km kal. 7,69 mm.
Późniejsze wersje: myśliwskie II i IIA, IIB, myśliwsko-bombowe IIC, IV, morskie. Produkcja całkowita 1937–44: ok. 14,6 tys. egz.
Supermarine Spitfire Mk I
Jednomiejscowy dolnopłat myśliwski. Oblatany: 5.03.1936, przyjęty do uzbrojenia: 4.08.1938; konstrukcja metalowa półskorupowa, skrzydła wolnonośne; silnik: V-12 Rolls-Royce Merlin II/III (moc 1045 KM); śmigło: metalowe trójłopatowe Rotol o skoku regulowanym automatycznie. Dane techniczne: l = 11,23×9,12×3,02 m; S = 22,5 m2; M = 1953/2692 kg; v = 582 km/h na wysokości 5669 m; w = 11 m/s; h = 10 485 m; r = 680 km. Uzbrojenie: 8 km kal. 7,69 mm.
Produkcja 1938–48: ok. 20,4 tys. Okazał się samolotem o dużym potencjale modernizacyjnym, z silnikami Merlin i Griffon powstało kilkadziesiąt wersji i odmian silnie uzbrojonych i szybszych (do.