Takie albumy są po to, żeby się wsłuchać i wczuć w ten moment w czasie, choćby nas tam wtedy nie było.
Film Macieja Pieprzycy „Ikar. Legenda Mietka Kosza” z brawurową rolą Dawida Ogrodnika przypomina wielką postać tytułowego niewidomego pianisty. To powód, by raz jeszcze zastanowić się nad wciąż nośnym mitem artysty straceńca.
Poginęli i poumierali z dezynwoltury, którą powodował alkohol, ale też z pecha i bezczelności – mówi o ponurej serii zapoczątkowanej śmiercią Krzysztofa Komedy Magdalena Grzebałkowska, autorka książki „Komeda. Osobiste życie jazzu”.
O jazzie, muzyce filmowej, skłonności do milczenia i burzliwym małżeństwie z Zofią opowiada Magdalena Grzebałkowska, autorka biografii „Komeda. Osobiste życie jazzu”.
Krzysztof Komeda w imponującej nowej książce Magdaleny Grzebałkowskiej jest jak duch przenikający wszystko, co dzieje się na polskiej scenie jazzowej po wojnie.
Nie było równie udanej wizyty w archiwum Komedy od dobrych 20 lat.
Na płytach można znakomicie prześledzić rozwój Komedowego muzykowania.