„To była kampania medialnych ataków na urzędującego prezydenta i cały obóz PiS, na czele z jego liderem. Stawka była wysoka, więc brudna kampania nie powinna dziwić. Dziwić może jednak dość nieoczekiwane wsparcie dla tych mediów” – mówiła w poniedziałkowym głównym wydaniu „Wiadomości” Danuta Holecka, niezawodna żołnierka prezesa Jacka Kurskiego.
Chodzi o to, że spółki skarbu państwa, a nawet, o zgrozo, kancelaria premiera Mateusza Morawieckiego wykupiły reklamy o tarczy antykryzysowej. A gdzie? „Wiadomości” zaprezentowały okładki „Faktu”, „Polityki” i „Rzeczpospolitej”, pokazano też siedziby „Gazety Wyborczej” i TVN.
W "Wiadomościach" uderzenie w Kancelarię Premiera za "finansowanie ze środków publicznych antyrządowych mediów". W materiale mowa https://t.co/QMyZff96WM. o PKO BP, PFR, PZU.
— Michał Wróblewski (@wroblewski_m) July 13, 2020
"To działanie na szkodę własnego obozu politycznego" - mówi dziennikarz TVP w materiale. pic.twitter.com/ZyLO2LC9Sn
Działanie na szkodę obozu władzy
Pracownik TVP Jacek Łęski, który w materiale redakcyjnego kolegi wystąpił tym razem jako komentator, nie mógł się nadziwić: „W sytuacji tak ogromnej dysproporcji między mediami, które wspierają obóz III RP, a mediami wspierającymi zmiany, które w Polsce zachodzą od 2015 r.