„Polityka”. Dajemy pełny obraz.

Czytaj, słuchaj, odkrywaj świat!

SUBSKRYBUJ
Kraj

Strachy Lachów

Po strachach do władzy. W te klocki Kaczyński gra bez skrupułów

Kolejne akcje wzbudzania lęków wobec poszczególnych grup społecznych i wyimaginowanych zagrożeń przez ostatnie sześć lat zapewniają sondażową przewagę Zjednoczonej Prawicy. Kolejne akcje wzbudzania lęków wobec poszczególnych grup społecznych i wyimaginowanych zagrożeń przez ostatnie sześć lat zapewniają sondażową przewagę Zjednoczonej Prawicy. Patryk Sroczyński
Obóz władzy Kaczyńskiego dobrze opanował, znaną od dawna, metodę straszenia wyborców i przedstawiania się w roli jedynych ich obrońców. W rezultacie zwolennik PiS wszędzie widzi zagrożenie i wszystkiego się boi.
Marek MigalskiTadeusz Wypych/Reporter Marek Migalski

Najsłynniejszą reklamą światowego marketingu politycznego jest spot znany jako „Daisy” (stokrotka). Był stworzony na potrzeby kampanii Lyndona B. Johnsona przeciwko Garry’emu Goldwaterowi w 1964 r. Wyemitowano ją tylko raz, ale zmieniła całkowicie tamto starcie i zdecydowała o zwycięstwie Johnsona. Zapewne większość czytelników ją zna, ale jeśli nie, to można obejrzeć ją w internecie. W krótkim filmiku mała dziewczynka zrywa płatki stokrotki i nieumiejętnie liczy od zera do dziesięciu.

Polityka 45.2021 (3337) z dnia 02.11.2021; Ogląd i pogląd; s. 22
Oryginalny tytuł tekstu: "Strachy Lachów"
Reklama

Czytaj także

Społeczeństwo

Agnieszka Graff i Elżbieta Korolczuk dla „Polityki”: Prawica nauczyła się grać w gender

Rozmowa z Agnieszką Graff i Elżbietą Korolczuk o kobietach, które na ulicach pokazują nowy feminizm, i mężczyznach zakażonych ultrakonserwatyzmem.

Katarzyna Czarnecka
01.12.2021