Magazyn „Press” cytuje komunikat, jaki kierownictwo Poczty miało rozesłać do placówek w całym kraju: „Bardzo proszę o pilne zdjęcie z ekspozycji tego wydawnictwa do czasu wycofania tego nr-u przez Garmond Press (…) Chodzi o to, by do czasu wycofania tego tytułu przez Garmond Press z sieci placówek pocztowych pozycja ta była niedostępna do sprzedaży”. Oficjalnie nie wiadomo, dlaczego tak ma być, bo Poczta Polska powodów wycofania pisma nie podaje. Ale można się domyślić, że chodzić może o okładkę, na której Jan Paweł II z wyrazem cierpienia na twarzy opiera się o papieską laskę pielgrzyma zwieńczoną figurką zabawkowego nagiego chłopczyka.
Podjąłem decyzję o wycofaniu ze wszystkich punktów sprzedaży Orlenu nowego wydania Tygodnika NIE, którego okładka przekracza wszelkie granice. Mamy miejsce dla wszystkich tytułów prasowych, ale nie ma zgody na mowę nienawiści i niszczenie autorytetu Świętego Jana Pawła II.
— Daniel Obajtek (@DanielObajtek) March 14, 2023
Czytaj także: Worek bez dna. Poczta Polska podnosi ceny. Znowu
Okładka „Nie” to graficzna publicystyka
Tak więc wygląda na to, że spółka Skarbu Państwa, jaką jest Poczta Polska, chce odmówić sprzedaży pisma z okładką komentującą zarzuty o nieprzeciwdziałanie pedofilii księży i niechronienie ofiar przez JPII dwa dni po tym, jak Sejm głosami rządzących podjął uchwałę w obronie papieża Polaka przed tymi zarzutami.