Jak teatr mierzy się z najnowszą historią?

Środkowy czerwcowy
24 lata po wolnych wyborach teatr pyta: Polska wolna, ale od czego i dla kogo?
„Bitwa warszawska 1920”, Stary Teatr w Krakowie.
Michał Łepecki/Agencja Gazeta

„Bitwa warszawska 1920”, Stary Teatr w Krakowie.

Narodowy Stary Teatr w Krakowie, który od kilku miesięcy ma nowych dyrektorów, duet Jan Klata-Sebastian Majewski, kończy sezon trzema premierami. Promuje je hasło: „Prawy czerwcowy, lewy czerwcowy, środkowy czerwcowy”. I wydaje się, że ostatni człon hasła można interpretować jako środkowy palec pokazany politykom i tworzonemu przez nich „ustrojowi gospodarczo-demokratycznemu”, z rządami globalnych korporacji, wycofywaniem się państwa ze sfery publicznej, zabetonowaną sceną polityczną i rosnącym rozwarstwieniem ekonomicznym społeczeństwa.

Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów z POLITYKI oraz wydań specjalnych otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj