Pierwsze hasło już padło: szukać nowych rzeczy, produkować je i sprzedawać w świat. „Żeby powstawały seriale, którymi jesteśmy w stanie najpierw zainteresować widza polskiego, które opakujemy w formę atrakcyjną dla widza spoza Polski i sprzedamy na zewnątrz jako całość, a nie format” – tłumaczył portalowi Wirtualnemedia.pl nowy dyrektor TVP2 Maciej Chmiel. „Sukces seriali południowoamerykańskich, tureckich czy koreańskich pokazuje, że ta droga jest możliwa” – przekonywał, podając przykłady krajów, które eksportują przede wszystkim telenowele i to głównie na skalę regionalną.
Zanim jednak TVP podbije świat nowymi programami i oryginalnymi telenowelami, serwuje swoim widzom wycieczkę w przeszłość. Sztandarową pozycją pierwszej ramówki TVP2 stworzonej przez nowego szefa stacji jest „Sonda 2”, nawiązująca do kultowego programu nadawanego przez TVP w latach 1977–89. Twarz jej prowadzącego, doktora fizyki Tomasza Rożka, popularyzatora nauki i szefa działu naukowego „Gościa Niedzielnego”, można już oglądać na plakatach i billboardach, a sam program zadebiutuje 14 marca. „Będzie kontaktować się z widzem na poważnym poziomie, opowie mu o przemianach cywilizacyjnych i technologicznych. Ale także o tym, gdzie my jako rasa ludzka jesteśmy, w którym momencie naszego rozwoju” – tłumaczył dyrektor telewizyjnej Dwójki. I zapowiadał, że w nowym programie wyobrażenia o świecie za 35 lat snute przez dawnych prowadzących, Andrzeja Kurka i Zdzisława Kamińskiego, zostaną skonfrontowane ze współczesnością. „A na koniec wyślemy wiadomość generacji, która przyjdzie po nas i za kolejne 35 lat będzie chciała zrobić »Sondę 3«” – dodawał.