Kultura

Solo i w balecie

Polski taniec współczesny: wzloty i bolesne upadki

Nowy Teatr w Warszawie, przedstawienie „To. Marta Ziółek” – niezbyt przekonujący bunt wobec polskiej rzeczywistości po 1989 r. Nowy Teatr w Warszawie, przedstawienie „To. Marta Ziółek” – niezbyt przekonujący bunt wobec polskiej rzeczywistości po 1989 r. Tomasz Ćwiertnia
Co nowego znajdziemy na rozwijającej się dziś w Polsce nowej scenie tańca? I czy nowość może zastąpić jakość?
Spektakl „Made in China” w choreografii Jacka Przybyłowicza. Tańczy zespół LDTX. 24. Łódzkie Spotkania Baletowemateriały prasowe Spektakl „Made in China” w choreografii Jacka Przybyłowicza. Tańczy zespół LDTX. 24. Łódzkie Spotkania Baletowe

„W Polsce nie jest łatwo uprawiać zawód choreografa. Raczej od czasu do czasu się nim bywa” – mówił Jacek Przybyłowicz w rozmowie dla POLITYKI w czerwcu 2016 r. Sam jest szczęśliwcem. Pracuje w kraju i za granicą, a jego kalendarz jest wypełniony na dwa lata do przodu. Rok temu spektakl „Poza horyzont”, który stworzył dla Kieleckiego Teatru Tańca, był prezentowany w Chinach, a niedawno, podczas 24.

Polityka 30.2017 (3120) z dnia 25.07.2017; Kultura; s. 82
Oryginalny tytuł tekstu: "Solo i w balecie"

Czytaj także

Nauka

Skąd dramatyczne wahania liczby infekcji covid-19?

Czym tłumaczyć gwałtowny spadek raportowanych zakażeń koronawirusem? Rozmawiamy z dr. Franciszkiem Rakowskim z ICM, który modeluje przebieg pandemii od samego jej początku.

Karol Jałochowski
26.11.2020