Kultura

Sens seksu

François Ozon: od klasyki do perwersji

Kadr z filmu „Podwójny kochanek”, reż. François Ozon Kadr z filmu „Podwójny kochanek”, reż. François Ozon Gutek Film
Wchodzące do kin dwa najnowsze filmy François Ozona – „Frantz” i „Podwójny kochanek” – pokazują, jak świetnie potrafi ożywić klasykę za pomocą współczesnych obsesji seksualnych.
Kadr z filmu „Frantz”, reż. François OzonAurora Films Kadr z filmu „Frantz”, reż. François Ozon

Oprócz tego, że uwielbia stylizacje, o autorze „Basenu”, „8 kobiet” i „Żony doskonałej” mówi się jako o niezrównanym piewcy niedających się spełnić pragnień. Głównie seksualnie zablokowanych kobiet. Zawsze zadbany, elegancki, uprzejmy nie pozostawia cienia wątpliwości, że za jego obyciem i doskonałymi manierami kryje się erudycja i inteligenckie wychowanie. Zanim porzucił katolicyzm i został sławnym reżyserem zapraszanym do Cannes, Berlina i Wenecji, ukończył studia filmoznawcze na prestiżowym Université de Paris I.

Polityka 33.2017 (3123) z dnia 15.08.2017; Kultura; s. 82
Oryginalny tytuł tekstu: "Sens seksu"

Czytaj także

Kultura

„Motel Polska”, czyli perwersyjna propaganda PiS

O nie, „Motel Polska” to nie jest produkcja żenująca. Nie jest obciachem, popisem złego gustu i amatorszczyzny. To produkt jak najbardziej przemyślany, diablo przewrotny i wyrachowany.

Jan Hartman
01.12.2020