François Ozon: od klasyki do perwersji

Sens seksu
Wchodzące do kin dwa najnowsze filmy François Ozona – „Frantz” i „Podwójny kochanek” – pokazują, jak świetnie potrafi ożywić klasykę za pomocą współczesnych obsesji seksualnych.
Kadr z filmu „Podwójny kochanek”, reż. François Ozon
Gutek Film

Kadr z filmu „Podwójny kochanek”, reż. François Ozon

Oprócz tego, że uwielbia stylizacje, o autorze „Basenu”, „8 kobiet” i „Żony doskonałej” mówi się jako o niezrównanym piewcy niedających się spełnić pragnień. Głównie seksualnie zablokowanych kobiet. Zawsze zadbany, elegancki, uprzejmy nie pozostawia cienia wątpliwości, że za jego obyciem i doskonałymi manierami kryje się erudycja i inteligenckie wychowanie. Zanim porzucił katolicyzm i został sławnym reżyserem zapraszanym do Cannes, Berlina i Wenecji, ukończył studia filmoznawcze na prestiżowym Université de Paris I.

Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów z POLITYKI oraz wydań specjalnych otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj