Reżyser Kuba Czekaj o stanie polskiej kinematografii

Trauma nudnego dzieciństwa
Rozmowa z reżyserem filmowym Kubą Czekajem, autorem „Królewicza Olch” i „Baby Bump” – o tym, co ma wpływ na to, kim jesteśmy, i dlaczego polskie kino biegnie w półmaratonie.
Kuba Czekaj – reżyser i scenarzysta filmowy
Mehdi Benkler

Kuba Czekaj – reżyser i scenarzysta filmowy

Janusz Wróblewski: – W niespełna rok nakręcił pan dwie pełnometrażowe fabuły dobrze ocenione przez międzynarodową krytykę. Podwójny debiut kinowy to rzadkość.
Kuba Czekaj: – Czy można dwa razy debiutować? Traktuję te filmy jak jedną wypowiedź. Powstawały niemalże równocześnie. Okresy zdjęciowe przeplatały się ze sobą. Chronologicznie scenariusz „Królewicza Olch” napisałem wcześniej. Gdyby nie perturbacje z budżetem, nie pomyślałbym nawet o „Baby Bump”.

Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów z POLITYKI oraz wydań specjalnych otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj