Piszemy o wszystkim, co ważne

Codziennie coś nowego. Bądź w centrum wydarzeń.

Subskrybuj
Kultura

Trauma nudnego dzieciństwa

Reżyser Kuba Czekaj o stanie polskiej kinematografii

Kuba Czekaj – reżyser i scenarzysta filmowy Kuba Czekaj – reżyser i scenarzysta filmowy Mehdi Benkler
Rozmowa z reżyserem filmowym Kubą Czekajem, autorem „Królewicza Olch” i „Baby Bump” – o tym, co ma wpływ na to, kim jesteśmy, i dlaczego polskie kino biegnie w półmaratonie.
Kadr z filmu „Królewicz Olch”materiały prasowe Kadr z filmu „Królewicz Olch”

Janusz Wróblewski: – W niespełna rok nakręcił pan dwie pełnometrażowe fabuły dobrze ocenione przez międzynarodową krytykę. Podwójny debiut kinowy to rzadkość.
Kuba Czekaj: – Czy można dwa razy debiutować? Traktuję te filmy jak jedną wypowiedź. Powstawały niemalże równocześnie. Okresy zdjęciowe przeplatały się ze sobą. Chronologicznie scenariusz „Królewicza Olch” napisałem wcześniej. Gdyby nie perturbacje z budżetem, nie pomyślałbym nawet o „Baby Bump”.

Polityka 34.2017 (3124) z dnia 22.08.2017; Kultura; s. 76
Oryginalny tytuł tekstu: "Trauma nudnego dzieciństwa"
Reklama
Ilustracja. Osoby czytające Politykę na różnych nośnikach.

Dołącz do nas!

Będziesz mógł czytać wszystkie teksty autorów „Polityki”.

Dołączam

Jesteś już prenumeratorem?

Zaloguj się >