Osoby czytające wydania polityki

„Polityka” - prezent, który cieszy cały rok.

Pierwszy miesiąc prenumeraty tylko 11,90 zł!

Subskrybuj
Film

Kolekcja wspomnień

Recenzja filmu: „McQueen”, reż. Ian Bonhôte i Peter Ettedgui

„McQueen”, reż. Ian Bonhôte i Peter Ettedgui „McQueen”, reż. Ian Bonhôte i Peter Ettedgui Gutek Film
W dokumencie nie dowiadujemy się, jak traumy i obsesje artysty przekładały się na tworzoną sztukę.

Wypowiedzi bliskich i współpracowników miały w dokumencie Iana Bonhôte i Petera Ettedgui nadać nowego znaczenia kolekcjom Alexandra McQueena (o zmarłym samobójczą śmiercią projektancie mody pisaliśmy w POLITYCE 28). Koncept ciekawy, bo to, w jaki sposób McQueen chciał wywoływać pokazami silne emocje, jest samo w sobie bardzo filmowe i dobrze udokumentowane na wideo: Kate Moss pojawiała się u niego w latach 90. jako hologram, a Naomi Campbell kocim krokiem sunęła z wielkimi złotymi rogami na głowie. Prezentowały niezwykłe ubrania, w których McQueen wracał do wątków przemocy i nieprzewidywalnej przyszłości. 

McQueen, reż. Ian Bonhôte i Peter Ettedgui, prod. Wielka Brytania, 111 min

Polityka 29.2018 (3169) z dnia 17.07.2018; Afisz. Premiery; s. 64
Oryginalny tytuł tekstu: "Kolekcja wspomnień"
Reklama