W dokumencie nie dowiadujemy się, jak traumy i obsesje artysty przekładały się na tworzoną sztukę.
Wypowiedzi bliskich i współpracowników miały w dokumencie Iana Bonhôte i Petera Ettedgui nadać nowego znaczenia kolekcjom Alexandra McQueena (o zmarłym samobójczą śmiercią projektancie mody pisaliśmy w POLITYCE 28). Koncept ciekawy, bo to, w jaki sposób McQueen chciał wywoływać pokazami silne emocje, jest samo w sobie bardzo filmowe i dobrze udokumentowane na wideo: Kate Moss pojawiała się u niego w latach 90. jako hologram, a Naomi Campbell kocim krokiem sunęła z wielkimi złotymi rogami na głowie. Prezentowały niezwykłe ubrania, w których McQueen wracał do wątków przemocy i nieprzewidywalnej przyszłości.
McQueen, reż. Ian Bonhôte i Peter Ettedgui, prod. Wielka Brytania, 111 min
Polityka
29.2018
(3169) z dnia 17.07.2018;
Afisz. Premiery;
s. 64
Oryginalny tytuł tekstu: "Kolekcja wspomnień"