Piszemy o wszystkim, co ważne

Codziennie coś nowego. Bądź w centrum wydarzeń.

Subskrybuj
Film

Towarzyszki walki

Recenzja serialu: „Genialna przyjaciółka 3”, scen. Francesco Piccolo

„Genialna przyjaciółka 3”, scen. Francesco Piccolo „Genialna przyjaciółka 3”, scen. Francesco Piccolo HBO
Lęki poddawanych stałej presji Eleny i Lili manifestują się w postaci krótkich wizji, filmowanych kamerą z rozedrganej ręki.

Adaptacja trzeciego tomu („Historii ucieczki”) słynnej tetralogii Eleny Ferrante o dorastaniu i dojrzewaniu dwóch szkolnych przyjaciółek z neapolitańskiej dzielnicy biedy, od 1950 r. przez kolejne sześć dekad – przenosi nas w burzliwe lata 70. Rewolucja obyczajowa łączy się z polityczną, komuniści walczą z faszystami. W kręgach uniwersyteckich, w których obraca się Elena (Margherita Mazzucco), od niedawna autorka „kontrowersyjnej”, bo opisującej rzeczywistość z kobiecej perspektywy, powieści. I w środowiskach robotniczych, które oglądamy oczami harującej w przetwórni mięsa Lili (Gaia Girace).

Genialna przyjaciółka 3 (My Brilliant Friend 3), według Eleny Ferrante, HBO GO, 8 odc.

Polityka 8.2022 (3351) z dnia 15.02.2022; Afisz. Premiery; s. 67
Oryginalny tytuł tekstu: "Towarzyszki walki"
Reklama
Ilustracja. Osoby czytające Politykę na różnych nośnikach.

Dołącz do nas!

Będziesz mógł czytać wszystkie teksty autorów „Polityki”.

Dołączam

Jesteś już prenumeratorem?

Zaloguj się >