Gry

Świetna restauracja

Recenzja gry: „Resident Evil 2”

materiały prasowe
Policjant i kobieta poszukująca brata przybywają do miasta, które okazuje się pułapką na żywych.

Mieszkańcy, przemienieni wirusem, zachowują się niczym krwiożercze zombie. Leon i Claire próbują uciec, ich losy – choć czasami się przeplatają – to dwie niezależne ścieżki fabuły. W przypadku gier wideo opracowywanie nowych wersji klasyki ma większy sens niż w przypadku remake’ów filmowych. Wydany w 1998 r. „Resident Evil 2” Hideki Kamiyi, uważany za arcydzieło gatunku survival horror, ale tworzony z myślą o ówczesnych jednostkach obliczeniowych, straszy dziś topornymi wielokątami. W obecnej wersji poprawiono nie tylko obraz. Doszlifowano mechanizmy rozgrywki, zmodyfikowano też nieco obie historie. Restaurację klasyka przeprowadzono wzorcowo: angażuje i przyprawia o dreszcze jak dwie dekady temu.

Resident Evil 2, Capcom, Cenega, PlayStation 4, Windows, Xbox One

Polityka 9.2019 (3200) z dnia 26.02.2019; Afisz. Premiery; s. 71
Oryginalny tytuł tekstu: "Świetna restauracja"
Więcej na ten temat
Reklama

Czytaj także

null
Kraj

Radosław Sikorski dla „Polityki”: Świat nie idzie w dobrą stronę. Ale Putin tej wojny nie wygrywa

PiS wyobraża sobie, że przez solidarność ideologiczną z USA Polska może być takim Izraelem nad Wisłą. Że cała Europa będzie uwikłana w wojnę handlową ze Stanami Zjednoczonymi, a Polska jako jedyna traktowana wyjątkowo przez Waszyngton. To jest ryzykowne założenie – mówi w rozmowie z „Polityką” szef polskiego MSZ Radosław Sikorski.

Marek Ostrowski, Łukasz Wójcik
18.04.2025
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną