Gry

Świetna restauracja

Recenzja gry: „Resident Evil 2”

materiały prasowe
Policjant i kobieta poszukująca brata przybywają do miasta, które okazuje się pułapką na żywych.

Mieszkańcy, przemienieni wirusem, zachowują się niczym krwiożercze zombie. Leon i Claire próbują uciec, ich losy – choć czasami się przeplatają – to dwie niezależne ścieżki fabuły. W przypadku gier wideo opracowywanie nowych wersji klasyki ma większy sens niż w przypadku remake’ów filmowych. Wydany w 1998 r. „Resident Evil 2” Hideki Kamiyi, uważany za arcydzieło gatunku survival horror, ale tworzony z myślą o ówczesnych jednostkach obliczeniowych, straszy dziś topornymi wielokątami. W obecnej wersji poprawiono nie tylko obraz. Doszlifowano mechanizmy rozgrywki, zmodyfikowano też nieco obie historie. Restaurację klasyka przeprowadzono wzorcowo: angażuje i przyprawia o dreszcze jak dwie dekady temu.

Resident Evil 2, Capcom, Cenega, PlayStation 4, Windows, Xbox One

Polityka 9.2019 (3200) z dnia 26.02.2019; Afisz. Premiery; s. 71
Oryginalny tytuł tekstu: "Świetna restauracja"
Więcej na ten temat
Reklama

Czytaj także

Kultura

Zapomniana historia Mietka Kosza

Film Macieja Pieprzycy „Ikar. Legenda Mietka Kosza” z brawurową rolą Dawida Ogrodnika przypomina wielką postać tytułowego niewidomego pianisty. To powód, by raz jeszcze zastanowić się nad wciąż nośnym mitem artysty straceńca.

Mirosław Pęczak
19.10.2019
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną