Osoby czytające wydania polityki

Wiarygodność w czasach niepewności

Wypróbuj za 11,90 zł!

Subskrybuj
Gry

Na powierzchni

Recenzja gry: „Metro Exodus”

materiały prasowe
Opowieść o upadłej Rosji snuje studio z Ukrainy, nie jest to bez znaczenia; warto patrzeć uważnie.

Najnowsza gra inspirowana postapokaliptycznymi powieściami Dmitrija Głuchowskiego o niedobitkach moskwiczan walczących o przetrwanie w tunelach metra wywraca do góry nogami podstawowe założenie tych fantazji. Okazuje się, że mimo wojny nuklearnej na powierzchni wciąż żyją ludzie. Artiom wraz z garstką towarzyszy broni wyrusza w podróż po mateczce Rosji zdezelowanym pociągiem, co dla cyklu „Metro” jest niczym, par excellence, haust świeżego powietrza. Co przystanek, to inny świat – od ponurego rozlewiska zimą po pustynny żar wyschniętego morza z wrakami statków – nieodmiennie jednak imponujący ogromem włożonej pracy. „Metro Exodus” jest grą efektowną. A fakt, że tę opowieść o upadłej Rosji snuje studio z Ukrainy, nie jest bez znaczenia; warto patrzeć uważnie.

Metro Exodus, 4A Games, Techland, Windows, PlayStation 4, Xbox One

Polityka 14.2019 (3205) z dnia 02.04.2019; Afisz. Premiery; s. 75
Oryginalny tytuł tekstu: "Na powierzchni"
Więcej na ten temat
Reklama

Czytaj także

null
Kraj

Kaczyński się pozbierał, złapał cugle, zagrożenie nie minęło. Czy PiS jeszcze wróci do władzy?

Mamy już niezagrożoną demokrację, ze zwyczajowymi sporami i krytyką władzy, czy nadal obowiązuje stan nadzwyczajny? Trwa właśnie, zwłaszcza w mediach społecznościowych, debata na ten temat, a wynik wyborów samorządowych stał się ważnym argumentem.

Mariusz Janicki
09.04.2024
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną