Gry

Cywilizacja: wariacja

Recenzja gry: „Humankind”

materiały prasowe
W zależności od punktu widzenia „Humankind” to szklanka do połowy pełna.

Sid Meier, tworząc pierwszą grę z cyklu „Civilization” (1991 r.), zapoczątkował nowy gatunek strategicznych gier turowych o tworzeniu kultur i przeprowadzaniu ich przez kolejne rozdziały historii gatunku ludzkiego. „Humankind” to najnowsza próba detronizacji króla. Ale trudno uciec od nieustających porównań do „Civilization VI”. Być może nie sposób stworzyć gry w tej konwencji, która nie byłaby czytelną wariacją na temat klasycznej koncepcji Meiera, ale analogii jest mnóstwo.

Humankind, Amplitude Studios, Cenega, Windows

Polityka 40.2021 (3332) z dnia 28.09.2021; Afisz. Premiery; s. 79
Oryginalny tytuł tekstu: "Cywilizacja: wariacja"
Reklama

Czytaj także

Kraj

Tata Maty

W przewrotnym sensie jest beneficjentem rządów PiS, gdyż będąc ich konsekwentnym krytykiem, stał się znaczącą osobistością życia publicznego. Niektórzy określają go mianem „opozycyjnego celebryty”, na co Marcin Matczak nieco się zżyma. Ale w sumie nieźle oddaje ono jego status.

Rafał Kalukin
18.10.2021