Muzyka

Żelazna konsekwencja

Recenzja płyty: Nine Inch Nails,„Hesitation Marks”

materiały prasowe
Trent Reznor w tekstach jak zwykle mroczny i skupiony wokół problemu samobójstwa. To czytelny powrót do prostej, oszczędnej, syntezatorowej stylistyki znanej dobrze z albumów NIN z lat 90.

Nine Inch Nails, Hesitation Marks, Null

Stare gwoździe wprawdzie rdzewieją, ale Trent Reznor swój muzyczny projekt Nine Inch Nails (Dziewięciocalowe Gwoździe) dość skrupulatnie konserwuje. Nie nagrywa za często i robi skoki w bok – choćby w stronę muzyki filmowej. Dla wielu osób jest dziś przede wszystkim zdobywcą Oscara za ścieżkę dźwiękową „Social Network”. I może dlatego album „Hesitation Marks” – w tekstach jak zwykle mroczny i skupiony wokół problemu samobójstwa – jest tak czytelnym powrotem do prostej, oszczędnej, syntezatorowej stylistyki znanej dobrze z albumów NIN z lat 90. Wtedy ten styl, choć zakorzeniony w muzyce Depeche Mode i twórczości sceny industrialnej, brzmiał świeżo. Po niemal ćwierć wieku – przeciwnie, jest zwrotem ku czemuś czytelnemu, wręcz staroświeckiemu. To paradoks, z jakim słuchacze płyty „Hesitation Marks” będą się musieli zmierzyć. Pewnie odetchną z ulgą, że ich ulubiony artysta nie przygotował kolejnej rewolucji w dystrybucji muzyki ani muzyki ilustracyjnej, tylko po prostu nagrał nowe piosenki.

Polityka 37.2013 (2924) z dnia 10.09.2013; Afisz. Premiery; s. 71
Oryginalny tytuł tekstu: "Żelazna konsekwencja"
Więcej na ten temat
Reklama

Czytaj także

Społeczeństwo

Prof. Leociak: Kościół jako instytucję należy odrzucić

To już nie są czasy zdobywania nowego świata i nawracania siłą wszystkich „dzikusów”, czy tego chcą, czy nie – mówi prof. Jacek Leociak z Instytutu Badań Literackich PAN, autor „Młynów Bożych” i wydanego właśnie „Wiecznego strapienia. O kłamstwie, historii i Kościele”.

Katarzyna Czarnecka
30.11.2020
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną