Muzyka

Bez tanecznych hitów sezonu

Recenzja płyty: Black Label Society, „Grimmest Hits”

materiały prasowe
Dla starszych słuchaczy – echo dawnych lat, dla młodych – furtka do krainy bez tanecznych hitów sezonu.

Nie dajmy się nabrać na tytuł tej płyty. „Grimmest Hits” może sugerować składankę wybranych przez zespół najciekawszych utworów z jakiegoś okresu jego kariery. Tymczasem album oferuje 12 premierowych kompozycji lidera Black Label Society Zakka Wylde’a. Jak na prawdziwego gitarowego wymiatacza przystało, Wylde każdy z utworów wyposażył w stosowną, odpowiednio wyeksponowaną solówkę. Muzyka Black Label Society klasyfikowana jest jako metal, ale można w niej odnaleźć ślady bluesa i southern rocka. Były gitarzysta Ozzy’ego Osbourne’a bez ogródek przyznaje się do inspiracji rockową muzyką lat 70. XX w., ze szczególnym wskazaniem na to, co tworzyły takie grupy, jak Black Sabbath czy Led Zeppelin. „Grimmest Hits” to nie tylko metalowa agresja. Na płycie znalazło się też kilka ballad, spośród których wyróżnia się „The Day That Heaven Had Gone Away”. Dla starszych słuchaczy – echo dawnych lat, dla młodych – furtka do krainy bez tanecznych hitów sezonu.

Black Label Society, Grimmest Hits, Spinefarm Records

Polityka 8.2018 (3149) z dnia 20.02.2018; Afisz. Premiery; s. 79
Oryginalny tytuł tekstu: "Bez tanecznych hitów sezonu"
Więcej na ten temat
Reklama

Czytaj także

Społeczeństwo

Wojna państwa Marcinkiewiczów

Historia Izabeli i Kazimierza Marcinkiewiczów toczy się jak wieloodcinkowy serial. Ale to, co długo było celebrycką, plotkarską farsą, w najnowszych odsłonach nabiera cech greckiej tragedii. Spór byłego premiera z byłą żoną to przypadek rozwodu publicznego, z wykorzystaniem mediów oraz nowych instytucji prawnych.

Martyna Bunda
06.08.2019
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną