Osoby czytające wydania polityki

Wiarygodność w czasach niepewności

Wypróbuj za 11,90 zł!

Subskrybuj
Muzyka

Powrót do Mozarta

Recenzja płyty: Piotr Anderszewski, Chamber Orchestra of Europe, „Mozart Piano Concertos 25&27”

materiały prasowe
Wszystko jest znakomicie oddane przez pianistę, ale także przez orkiestrę i świetną między nimi współpracę.

Piotr Anderszewski często wykonuje i co jakiś czas nagrywa kolejne koncerty Mozarta (to jeden z jego ulubionych kompozytorów), za każdym razem z inną orkiestrą, dyrygując od fortepianu. Swego czasu grał tę muzykę tak, jakby się obawiał stłuc coś kruchego. Dziś jest już inaczej. Wykonanie dwóch późnych koncertów, w tym ostatniego, powstałego i wykonanego po raz pierwszy w roku śmierci kompozytora, jest bardzo wyraziste, niemal retoryczne, choć wciąż subtelne. Pierwszy z koncertów ma w sobie odcień operowej teatralności, w drugim wśród pogodnych tematów pojawia się przeczucie tragizmu, zagubienie w nagłych, nieoczekiwanych modulacjach i próba powrotu do pozytywnego „nic się nie stało”; otwiera się i zamyka otchłań. Wszystko to jest znakomicie oddane przez pianistę, ale także przez orkiestrę i świetną między nimi współpracę.

Piotr Anderszewski, Chamber Orchestra of Europe, Mozart Piano Concertos 25&27, Warner Classics

Polityka 10.2018 (3151) z dnia 06.03.2018; Afisz. Premiery; s. 71
Oryginalny tytuł tekstu: "Powrót do Mozarta"
Więcej na ten temat
Reklama

Czytaj także

null
Społeczeństwo

Łomot, wrzaski i deskorolkowcy. Czasem pijani. Hałas może zrujnować życie

Hałas z plenerowych obiektów sportowych może zrujnować życie ludzi mieszkających obok. Sprawom sądowym, kończącym się likwidacją boiska czy skateparku, mogłaby zapobiec wcześniejsza analiza akustyczna planowanych inwestycji.

Agnieszka Kantaruk
23.04.2024
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną