Muzyka

Kuba i Kujawy

Recenzja płyty: Q YA VY, „Q YA VY II”

materiały prasowe
Zespół poskładany niezwykle, choćby z racji geograficznych.

Gitarzysta Mateusz Kurek, saksofonista Jacek Rodziewicz i pianista Bartosz Staszkiewicz reprezentują Toruń. Mistrz saksofonu tenorowego Maciej Sikała to oczywiście Gdańsk. Natomiast klan Torresów (od lat mieszkający w Polsce kubański perkusjonista José Torres oraz tworzący sekcję rytmiczną jego synowie – Tomasz i Filip) to Warszawa i Wrocław. Ważniejsza jest jednak układanka muzycznych estetyk. Przewodzi oczywiście nowy jazz, miejscami zaprawiony rockiem i delikatnymi muśnięciami elektroniki, ale niezwykłym pomysłem okazał się kujawsko-kubański „Qyawiak”, w którym rodzima ludowość zespala się z latynoskim żywiołem. Podobna niespodzianka to „qyawska” wersja przeboju Nirvany „Smells Like Teen Spirit”, w której drapieżny gitarowy grunge został wymieniony na niemal liryczną jazzową balladę. Osobiście polecam miejsca, gdzie gadają ze sobą saksofony Rodziewicza i Sikały, no i brawurowe solówki tego ostatniego.

Q YA VY, Q YA VY II, YA ZZ Records

Polityka 29.2019 (3219) z dnia 16.07.2019; Afisz. Premiery; s. 81
Oryginalny tytuł tekstu: "Kuba i Kujawy"
Więcej na ten temat
Reklama

Czytaj także

Pomocnik Historyczny

56. Czy tzw. żołnierze wyklęci są powodem do dumy?

Rafał Wnuk
10.07.2018
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną