Keith Jarrett najchętniej kazałby zniszczyć wszystkie istniejące egzemplarze tej płyty – mówi reżyser Ido Fluk, autor filmu „Dziewczyna z Kolonii”, o najpopularniejszym solowym albumie jazzowym wszech czasów.
Prawica jedzie po wszystkich bez trzymanki, lewica stara się robić to samo, ale w sposób poprawny politycznie i obyczajowo. Mamy problem autocenzury – mówi Ryszard Tymon Tymański, muzyk, autor, lider wracającej na scenę grupy Kury.
Jak się zmieniał festiwal Warsaw Summer Jazz Day, kto dzisiaj słucha jazzu i o wielu innych aspektach bycia animatorem – rozmawiamy z Mariuszem Adamiakiem.
Cztery dni warszawskiego festiwalu jazzowego zwykle planowane są jako crescendo: na początek młodzi obiecujący muzycy polscy, później światowe gwiazdy.
Cztery dni warszawskiego festiwalu jazzowego zwykle planowane są jako crescendo: na początek młodzi obiecujący muzycy polscy, później światowe gwiazdy.
Jak pisałby swoje ballady Mickiewicz, gdyby dziś żył? I jak to przełożyć na muzykę, kiedy ma się trochę wyobraźni – o tym opowiada Nikola Kołodziejczyk.
Sam ten proces to najbardziej wartościowa rzecz, która mnie w życiu spotyka – mówi o komponowaniu Kuba Więcek, laureat Paszportu POLITYKI.
Kiedyś jazz był aktualny i potrzebny. Na jakiś czas musiało tego zabraknąć, żeby dzisiaj ta potrzeba wróciła – mówi saksofonista i producent Kuba Więcek, laureat Paszportu POLITYKI w kategorii muzyka popularna.
Jak podarować muzykę w czasach streamingu? Ciągle na nośniku: winylu, CD lub kasecie. To zarazem szansa na obejrzenie grafiki i doczytanie informacji o wydawnictwie, a w wypadku najciekawszych wydawnictw – piękny przedmiot, który utrzyma pewną wartość. I pamiątka, artefakt epoki.
Mamy tu muzyczny język lat 60. – mocne gesty improwizacji i manipulacje taśmą, osładzane napisanymi przez Pospieszalskiego tematami.