Muzyka

Nalot Niemców na Kraków

Szeroka panorama współczesnej muzyki niemieckiej.

Krakowski festiwal Sacrum Profanum poświęcony jest od paru lat muzyce ostatniego stulecia, co roku innemu krajowi. Tym razem (14–21 września) padło na Niemcy, a program został sformułowany tak atrakcyjnie, że poleca go już m.in. prestiżowy brytyjski miesięcznik „Gramophone”. Początkowe trzęsienie ziemi w Filharmonii Krakowskiej to występ Sinfonietty Cracovii pod batutą Marca Minkowskiego z udziałem samej Ute Lemper, z muzyką Kurta Weilla.

Kolejne koncerty, wieczorne w Muzeum Inżynierii Miejskiej i nocne w Fabryce Schindlera, wypełnią występy najlepszych europejskich zespołów wykonujących muzykę współczesną: London Sinfonietta, Ensemble Modern, Klangforum Wien, Asko, Schönberg Ensemble, musikFabrik. Będą grać utwory Hansa Wernera Henzego, Helmuta Lachenmanna, Heinera Goebbelsa, Wolfganga Rihma, a zmarłemu w grudniu Karlheinzowi Stockhausenowi, którego 80 urodziny przypadły niedawno, poświęcone będą aż cztery koncerty, w tym „Stimmung” w wykonaniu zespołu Theatre of Voices. Na zakończenie bomba – trzy występy zespołu Kraftwerk, uważanego za prekursora nurtów techno, elektropop czy ambient. Połączenie odważne, ale też chodziło o szeroką panoramę współczesnej muzyki niemieckiej. 

Informacje: www.sacrumprofanum.pl

  

Reklama

Czytaj także

Społeczeństwo

Wiedza nastolatków o seksie przypomina średniowieczną mapę świata

„Seks domaciczny” to nieprzypadkowe przejęzyczenie. Polskie nastolatki nie za bardzo wiedzą, jaki organ do czego służy.

Joanna Cieśla
11.08.2015
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną