Przejdź do treści
Reklama
Reklama
Teatr

Jako Rosjanie, jako Polacy

Recenzja spektaklu: „Borys Godunow”, reż. Iwan Wyrypajew

Na pierwszym planie Bartłomiej Szczeszek (Jurodiwyj) Na pierwszym planie Bartłomiej Szczeszek (Jurodiwyj) Magdalena Ośko / materiały prasowe
Rosyjski reżyser zadebiutował w operze rosyjskim dziełem i znalazł w nim od razu to, czego zwykle szuka w teatrze.

Rosyjski reżyser zadebiutował w operze rosyjskim dziełem i znalazł w nim od razu to, czego zwykle szuka w teatrze. Jak deklaruje, najważniejsza dla niego jest psychologia postaci oraz emocje nimi kierujące, a stykając się z „Borysem Godunowem”, stwierdził, że wszystko to zawarte jest już w samej muzyce. Stworzył więc spektakl całkowicie jej podporządkowany, z pełnym dla niej szacunkiem. Żadnych przeniesień do innych realiów, wręcz drobiazgowe nawiązanie do epoki poprzez piękne kostiumy Katarzyny Lewińskiej, za to na tle minimalistycznej wręcz dekoracji Anny Met (w II akcie, tzw. akcie polskim, rzecz się dzieje jedynie na tle kurtyny w formie arrasu, podniesionej trochę dla lepszej akustyki, w III akcie scena jest praktycznie pusta).

Modest Musorgski, Borys Godunow, reż. Iwan Wyrypajew, Teatr Wielki w Poznaniu

Polityka 27.2016 (3066) z dnia 28.06.2016; Afisz. Premiery; s. 73
Oryginalny tytuł tekstu: "Jako Rosjanie, jako Polacy"
Reklama