Przejdź do treści
Reklama
Reklama
Wystawy

Figura z kanonu

Recenzja wystawy: „Adam Myjak. Rzeźba”

Z cyklu „Sen”, 2017 r. Z cyklu „Sen”, 2017 r. Adam Myjak / materiały prasowe
Rzeźby Myjaka przynależą już do kanonu kultury wizualnej w Polsce.

Sztukę Adama Myjaka wdzięcznie jest porównywać do dorobku innego znanego rzeźbiarza Igora Mitoraja. W wymiarze społecznym obaj zawsze świetnie odbierani byli przez publiczność i nieufnie traktowani przez progresywną krytykę. Obaj skoncentrowani na ludzkiej figurze, choć Mitoraj inspiracji konsekwentnie szukał w antyku, Myjak zaś – wszędzie. Różni zaś ich fakt, że pierwszemu wystarczało własne, raz zdefiniowane uniwersum artystyczne, podczas gdy drugi ciągle poszukuje nowych środków wyrazu. I przygotowana przez niego na okoliczność 70. urodzin wystawa doskonale pokazuje owego niespokojnego ducha i nowe kierunki rzeźbiarskich odkryć ostatnich 10–15 lat.

Adam Myjak. Rzeźba, Państwowa Galeria Sztuki w Sopocie, wystawa czynna do 14 stycznia 2018 r.

Polityka 50.2017 (3140) z dnia 12.12.2017; Afisz. Premiery; s. 83
Oryginalny tytuł tekstu: "Figura z kanonu"
Reklama