Przejdź do treści
Reklama
Reklama
Wystawy

Piknik pod rzeźbą

Recenzja wystaw: „Mama, I’m Coming Home”, „Guzik z teorii widzenia”

Sylwester Ambroziak Sylwester Ambroziak Dawid Majewski / materiały prasowe
Kilkadziesiąt figur, które stanowią wyrzut sumienia, przestrogę, apel o człowieczeństwo.

Poznań aspiruje – i słusznie – do tytułu miasta o największym nasyceniu rzeźbą (nie mylić z pomnikami) w przestrzeni publicznej. Począwszy od monumentalnych „Nierozpoznanych” Magdaleny Abakanowicz, stojących na Cytadeli, a skończywszy na świetnie rozwijającym się i uroczo położonym nad brzegiem miejskiego Jeziora Strzeszyńskiego Visual Parku, któremu przybyły właśnie dwie nowe prace. Pierwsza to gigantyczny guzik Zbigniewa Sałaja z tytułem dowcipnie i przekornie nawiązującym do teorii Strzemińskiego. A druga to monumentalna, nieco tajemnicza, a nawet budząca niepokój, ale i prowokująca do przemyśleń instalacja laureata Paszportu POLITYKI z 2005 r. Roberta Kuśmirowskiego. Stworzona z dziesiątek starych i zapomnianych sprzętów, w założeniu ma przez lata ulegać naturalnym procesom degradacji (rdza, pleśń, roślinność, kurz), zanikania i zapomnienia. Jak wszystko.

Sylwester Ambroziak, Mama, I’m Coming Home, Przystań Sztuki, wystawa czynna do 4 lipca Robert Kuśmirowski, Tężnia Sztuki i Zbigniew Sałaj, Guzik z teorii widzenia, Visual Park, Poznań, bezterminowo

Polityka 23.2018 (3163) z dnia 05.06.2018; Afisz. Premiery; s. 79
Oryginalny tytuł tekstu: "Piknik pod rzeźbą"
Reklama