Przejdź do treści
Reklama
Reklama
Wystawy

Totemy opamiętania

Recenzja wystawy: „Alicja Biała, Iwo Borkowicz, Totemy”

„Alicja Biała, Iwo Borkowicz, Totemy” „Alicja Biała, Iwo Borkowicz, Totemy” Przystań Sztuki w Poznaniu / materiały prasowe
Coraz częściej mamy do czynienia z projektami, które ciekawie łączą sztukę, naukę i aktywizm społeczny, czego przykładem jest działalność laureatki Paszportu POLITYKI Diany Lelonek.

Coraz częściej mamy do czynienia z projektami, które ciekawie łączą sztukę, naukę i aktywizm społeczny, czego przykładem jest działalność laureatki Paszportu POLITYKI Diany Lelonek. W centralnym punkcie Poznania, tzw. Przystani Sztuki, stanęła realizacja, którą śmiało można wpisać w ów nurt. To sześć rzeźb nazwanych Totemami. Te tradycyjne miały za zadanie podtrzymywanie łączności żywych z przodkami i naturą, te wielkopolskie są rodzajem ostrzeżenia przed postępującą dewastacją środowiska naturalnego. Każdy z nich poświęcono innemu zagadnieniu: wycinaniu lasów, produkcji żywności, plastikowi, smogowi, rybołówstwu i wymieraniu populacji dzikich zwierząt.

Alicja Biała, Iwo Borkowicz, Totemy, Przystań Sztuki, Poznań, bezterminowo

Polityka 21.2019 (3211) z dnia 21.05.2019; Afisz. Premiery; s. 84
Oryginalny tytuł tekstu: "Totemy opamiętania"
Reklama