Osoby czytające wydania polityki

Wiarygodność w czasach niepewności

Wypróbuj za 11,90 zł!

Subskrybuj
Wystawy

Teatr ogromny

Recenzja wystawy: „Zmiana ustawienia. Polska scenografia teatralna i społeczna XX i XXI wieku”

Makieta do spektaklu „Krzyczcie, Chiny!”, reż. Leon Schiller, scen. Andrzej Pronaszko, Teatr Nowe Ateneum, 1933 r. Makieta do spektaklu „Krzyczcie, Chiny!”, reż. Leon Schiller, scen. Andrzej Pronaszko, Teatr Nowe Ateneum, 1933 r. Marta Czujowska / materiały prasowe
Robert Rumas, artysta sztuk wizualnych i scenograf, stworzył wraz z zespołem wystawę monumentalną.

Robert Rumas, artysta sztuk wizualnych i scenograf, stworzył wraz z zespołem wystawę monumentalną. Nie mogło być inaczej, skoro na patrona polskiej myśli scenograficznej i teatralnej wybrał – jak najsłuszniej – Stanisława Wyspiańskiego, autora słynnej frazy „teatr mój widzę ogromny”. Za Wyspiańskim tak widział go Leon Schiller, twórca „teatru monumentalnego”, realizowanego na scenach w międzywojniu, a na placach i ulicach – do dziś. 

Zmiana ustawienia. Polska scenografia teatralna i społeczna XX i XXI wieku, kurator Robert Rumas, Zachęta – Narodowa Galeria Sztuki, do 19 stycznia 2020 r.

Polityka 44.2019 (3234) z dnia 29.10.2019; Afisz. Premiery; s. 77
Oryginalny tytuł tekstu: "Teatr ogromny"
Reklama