Wystawy

Mniej znaczy więcej

Recenzja wystawy: „Monika Sosnowska”

Monika Sosnowska, „Targowisko”, 2013 r. Monika Sosnowska, „Targowisko”, 2013 r. Daniel Azoulay
Tej wystawy nie da się po prostu przebiec lub omieść wzrokiem.

Jaki jest przepis Sosnowskiej na sztukę? Weźmy wielką porcję rodzimego modernizmu, najlepiej w jego wersji „soc”. Wszystko ma swój smak i znaczenie: schody, balustrady, elewacje, pokoje, korytarze, klamki, lampy. A nawet handlowe budki ze słynnego Jarmarku Europa wprowadzającego nas niegdyś w świat kapitalizmu. Możemy też przyprawić to radzieckimi konstrukcjami inżynieryjnymi czy porzuconymi budowlami z Dalekiego Wschodu. Dorzućmy trzy ingrediencje: architekturę, design i rzeźbę. Wszystko przemieszajmy, na zimno, bez emocji, ale uważnie. Na koniec zgniećmy, połammy, wygnijmy, rozbijmy, zdekonstruujmy. I oto ta zadziwiająca artystyczna mikstura zaczyna działać i następuje cud przemiany. 

Monika Sosnowska, Galeria Zachęta, Warszawa, do 25 października

Polityka 31.2020 (3272) z dnia 28.07.2020; Afisz. Premiery; s. 64
Oryginalny tytuł tekstu: "Mniej znaczy więcej"

Czytaj także

Społeczeństwo

Homofobusy jeżdżą po polskich miastach. Szokują i wykluczają

Homofobusy rozpowszechniają nieprawdziwe informacje na temat osób LGBT. To akcja Fundacji Pro-Prawo do Życia, która wbrew nazwie odmawia osobom nieheteroseksualnym prawa do wolnego od dyskryminacji życia w Polsce.

Agata Szczerbiak
17.07.2020