Ludzie i style

Będzie więcej reakcji na Facebooku?

Na razie Mark Zuckerberg testuje jedną zupełnie nową reakcję. Zresztą okolicznościową.

Jaka to okoliczność? Dzień Matki, w większości krajów świata obchodzony między marcem a majem. W Stanach Zjednoczonych – akurat w drugą sobotę maja. Czyli wkrótce. Wkrótce też będzie świętować go Polska, ale czy emoji do nas dotrze – nie wiadomo. Z pewnością jednak użytkownicy z innych rejonów globu nie chcieliby się poczuć wykluczeni.

Nowa reakcja – fioletowy kwiat – ma symbolizować wdzięczność. To jeszcze jedna forma złożenia życzeń – w tym wypadku matkom – w formie wirtualnej. Kwiat będzie można też dołączyć w prywatnej wiadomości.

.Facebook.

Nowa reakcja ma naturalnie termin ważności. Facebook wyłączy ją tuż po Dniu Matki, choć jej ślady w serwisie pozostaną. Już teraz użytkownicy ochoczą z niej korzystają, choć w innych niż przewidziane celach – raczej jako jeszcze jeden dowód sympatii niż wdzięczności.

Zuckerberg zakłada najwyraźniej, że wiele osób ma w gronach znajomych swoich rodziców – czy słusznie? Badania dowodzą, że dzieci wcale nie chcą dzielić się prywatnymi sprawami z członkami rodziny, zwłaszcza najbliższymi i zwłaszcza w mediach społecznościowych. Wspominaliśmy o tym tutaj.

Nowa reakcja ma jednak pewien potencjał – Facebook nie chce bowiem pozostawać w tyle względem innych gigantów. Eksperci przewidują, że nowa reakcja to odpowiedź na Google Doodle, czyli okolicznościowe wersje logo popularnej przeglądarki, tworzone, żeby upamiętnić ważne rocznice, zdarzenia i święta. Nowe, tymczasowe reakcje na Facebooku pełniłyby podobną funkcję. „Mała rzecz, a cieszy” – pisze Casey Newton w magazynie internetowym „The Verge”.

.Facebook.

Jak się tymczasem sprawdzają reakcje wprowadzone kilka miesięcy temu? Statystycznie rzecz ujmując użytkownicy serwisu najczęściej wybierają serce („Super”, 50,8 proc.), następnie „Wrr” (19,1 proc.), „Przykro mi” (10,4 proc.). Najmniej popularne są „Wow” (10,1 proc.) i „Ha ha” (9,5 proc.). Najwyraźniej więc częściej się denerwujemy, niż dziwimy. Przynajmniej w internecie.

Reklama

Codzienny newsletter „Polityki”. Tylko ważne tematy

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość potwierdzającą.
By dokończyć proces sprawdź swoją skrzynkę pocztową i kliknij zawarty w niej link.

Informacja o RODO

Polityka RODO

  • Informujemy, że administratorem danych osobowych jest Polityka Sp. z o.o. SKA z siedzibą w Warszawie 02-309, przy ul. Słupeckiej 6. Przetwarzamy Twoje dane w celu wysyłki newslettera (podstawa przetwarzania danych to konieczność przetwarzania danych w celu realizacji umowy).
  • Twoje dane będą przetwarzane do chwili ew. rezygnacji z otrzymywania newslettera, a po tym czasie mogą być przetwarzane przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń.
  • Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne, ale konieczne do tego, żeby zamówić nasz newsletter.
  • Masz prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia swoich danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Czytaj także

Społeczeństwo

Czy wiesz, skąd pochodzi to, co nosisz?

Firmy odzieżowe (i nie tylko) lubią zapewniać, że są społecznie odpowiedzialne. Pora im powiedzieć: sprawdzam. Zwłaszcza w czasach pandemii.

Jędrzej Dudkiewicz
28.09.2020
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną